To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Gydytojas terapeutas klausia ligonio...

Gydytojas terapeutas klausia ligonio:
- Kokio jūs amžiaus?
- Greitai bus...
- Ne,- pertraukė pacientą daktaras - tikrai nebus...

  • Per dieną suvalgykite apie 400 gramų daržovių ir vaisių (išskyrus bulves). Jie padės  išvengti nutukimo, sumažins vėžio riziką, cholesterolio kiekį kraujyje, aprūpins organizmą ...

Vaistų paieška

Įveskite ieškomo vaisto pavadinimą Lietuvių ar originalia Lotynų kalba.
Įveskite ligos kodą arba pavadinimą kuris Jus domina.
  • Pasyvus rūkymas - tai reiškinys, kuomet rūkančio žmogaus įkvėptus ir iškvėptus rūkalų dūmus įkvepia kitas žmogus.

Mityba

Kalorijų lentelė

Kaloriju lentele ir skaiciuokle.jpg

Kalorijų lentelė - kalorijų skaičiavimas.

 

 

 

 

 

Protinę veiklą skatina tinkama mityba

valgymas ir smegenys.jpg

Tyrimais nustatyta, kad visaverčiai pusryčiai maždaug 30 procentų padidina darbingumą. Taigi jeigu laukia nelengva darbo diena, nepamirškite organizmą aprūpinti energijos atsargomis. Tam tinkamiausios - košės.

Košė – energijos šaltinis ir vaikui, ir suaugusiajam

labai skani kose.jpg

Šaltuoju metu būtina stiprinti imuninę organizmo sistemą. Todėl sveikiems pusryčiams rinkitės gardžią košę. Kokios košės yra sveikiausios?

Maistas, kuris gali numarinti

maistas gali numarinti.jpg

Pastaruoju metu vis dažniau girdime apie nuodus mūsų aplinkoje ir maisto produktuose, sveikatai pavojingas kosmetikos priemones. Tai tampa mūsų tarpusavio diskusijų tema, nauju įpročiu stebėti maisto etiketes ir rinktis produktus be papildomų priedų.

Maisto produktų sudėties ir energetinės vertės lentelė

Energetine verte.JPG

100 g maisto produktų sudėtis ir energetinė vertė. Kokie produktai turi daugiausia baltymų, riebalų, angliavandenių, kalorijų?

Negalavimų priežastis – slapta maisto alergija

Maistas.jpg

Netikėtas atradimas: alerginė reakcija gali būti slapta. Tyrimai parodė, kad maždaug kas trečias žmogus kenčia nuo maisto alergijos. Kartais ji nepastebima, nors skundžiamasi bloga savijauta.

Noriu maitintis sveikai. Nuo ko pradėti?

Sveikai maitintis.jpg

Maistas - vienas pagrindinių gyvenimo elementų. Labai svarbu valgyti sveikai ir subalansuotai, juk nuo to priklauso mūsų savijauta, grožis, sveikata. Turime pasirūpinti, kad kasdienis valgiaraštis būtų sudaromas iš produktų, priklausančių 5 sveiko maisto grupėms.

Daržovės – vaistas nuo daugelio ligų

darzoves nuo ligu.jpg

Daržovėms specifinį skonį suteikia naudingos medžiagos, esančios jose. Daugelis žmonių nemėgsta daržovių ir iš jų pagamintų patiekalų, tačiau jų nuomonė gali pasikeisti. Reikia tik pabandyti.

Ką būtina žinoti apie daržoves?

darzoves sveika.jpg

Prieš perkant daržoves atminkite: žiedinis kopūstas turi būti baltas ir tvirtas, morkos - oranžinės, lygios, agurkai - šviesiai žalios spalvos lygiu paviršiumi. Patys skaniausi ridikėliai - rausvai-raudoni su baltu galiuku.

Dėmesio: nepavalgę – persivalgysite

nepersivalgykite.jpg

Svorio reguliavimas - opi moterų problema. Ketvirtadienį pasaulis švenčia Tarptautinę dieną be dietų, todėl specialistai siūlo atkreipti dėmesį į valgymo sutrikimus: nervinę anoreksiją ir nervinę bulimiją.

Kai maistas nesuteikia jėgų

subalansuotas maistas.jpg

Skauda pilvą, svaigsta galva, išberta oda? Vadinasi, valgėte netinkamo maisto. Produktų kokybė gali būti nepriekaištinga, jų šviežumas nekelti jokių abejonių, bet jūsų organizmas jiems alergiškas.

Mitai apie maistą

labai skanu.jpg

Žmogaus virškinimo sistema gamtos užprogramuota valgyti mišrų maistą. Skrandis ir kasa gamina fermentus, leidžiančius vienu metu virškinti ir baltymus, ir riebalus, ir angliavandenius.

Dieta: vyras valgė tik bulves ir neteko maždaug 10 kg antsvorio

hm bulves.jpg

Vyras, kuris kasdien du mėnesius suvalgydavo tik 20 bulvių, atsikratė maždaug 10 kg.

Koks sumuštinis yra sveikiausias?

skanus sumustinis.jpg

Daugelis žmonių pusryčių neįsivaizduoja be greitai pagaminto sumuštinio. Dietologai tvirtina, kad jis gali būti ir nuodų bomba, ir sveikas patiekalas.

Storuliai apie dietą

Storuliai apie dieta.jpg

Kaip greitai ir be žalos sveikatai numesti svorio? Tas, kas atrastų tokį būdą, pelnytų viso pasaulio storulių meilę ir pagarbą. Šiuo metu yra siūloma daugybė greitai veikiančių dietų, tačiau kiekviena turi ir privalumų, ir trūkumų.

Arbata ir skanu ir sveika

Arbatos puodelis.jpg

Arbata atsirado labai seniai - prieš beveik 5 000 metų Kinijoje. Tad suprantama, kad per tokį ilgą laiką jos poveikis ir paruošimo būdai - išsamiai išnagrinėti. Mes tik dar kartą norime atkreipti dėmesį į svarbiausius dalykus.

Gydomosios mitybos ypatumai

gydomoji mityba.jpg

Su maistu gauname vertingų medžiagų, kurių organizmas nesintetina, jos patenka iš išorės, todėl yra nepakeičiamos. Jei trūksta kurių nors maisto medžiagų, organizmas būna priverstas pats jas gaminti, todėl patiria papildomą krūvį.

5 maisto produktai cholesteroliui sumažinti

daug obuoliu.jpg

Ar kada matėte žmogų, kertantį trigubą mėsainį, didelį pakelį prancūziškų skrudintų bulvyčių ir siurbčiojantį nemažą stiklinę saldaus limonado? Ar kada pamąstėte, kad įmanoma „girdėti jų arterijas užsikemšant"?

Lieknėkime valgydami

Riesutai liekneti.jpg

Sakoma, kad dėl vynuogėse esančio resveratrolio mažėja riebalų ląstelių, taip pat užkertamas kelias susidaryti naujoms. Kai kuriuose medicininiuose portaluose rašoma, kad iš vynuogių gali būti sukurta nauja saugi priemonė svoriui reguliuoti.

Sveikų pusryčių receptai

Sveiki pusryciai.jpg

Geri pusryčiai suteikia energijos ir aktyvumo visai pirmai dienos pusei. Tačiau daugelis žmonių per skubėjimą visai neranda laiko papusryčiauti arba valgydamas renkasi ne itin sveikus produktus.

Kaip maitintis skirtingo amžiaus žmonėms?

vyresniu mityba.jpg

Bėgant metams, žmogaus organizmo poreikiai keičiasi. Amerikiečių dietologė Elizabeth Somer išskyrė medžiagas, kuriomis skirtingo amžiaus žmonėms verta praturtinti racioną.

Persivalgymas baisiau nei badas

persivalgymas badas.jpg

Kaip pažadinti visuomenę iš sąstingio, svarstė žymiausi šalies vegetarai, pirmą kartą Lietuvoje minėdami Pasaulinę vegetarų dieną.

Sveika mityba: ką rekomenduoja specialistai?

teisingas maistas mityba.jpg

Sveikatos specialistai parengė naujas sveikos mitybos rekomendacijas. Svarbu, kad mityba būtų ne tik sveika, bet ir sveikatinanti.

Darže – ekologiškų vitaminų užtaisas

va tikras maistas.jpg

Vasara džiugino sunokusiomis daržovėmis ir prisirpusiomis uogomis bei vaisiais, tačiau ruduo - taip pat daržo gėrybių metas.

Ką valgyti, kad lavėtų atmintis?

ka valgyti atmintis.jpg

Tinkama mityba padeda ne tik nepriaugti svorio, apsisaugoti nuo širdies ar kraujagyslių ligų, tačiau ir lavinti atmintį. Tereikia žinoti 9 maisto produktus ir gėrimus. Kaip praneša portalas CookingLight.com, nėra jokio gydymo, kuris įveiktų Alzheimerio ligą ar silpnaprotystę, tačiau yra būdų, kaip jas pristabdyti.

Maistas – ir ligų, ir sveikatos šaltinis

darzoves geras maistas.jpg

Kaip teisingai maitintis, kad, anot liaudies išminties, su šaukštu sau kapo duobės neišsikastume? „Paslaptis labai paprasta - svarbiausia, žinoti, kada, kaip ir ką dedame į burną", - sako kaunietė žolininkė Žana Jankovskaja.

Šviežių bulvių nauda

Sviezios bulves sveika.jpg

Bulvės, ypač šviežios, ne tik aprūpina organizmą naudingomis medžiagomis, bet ir gydo. Jose yra labai daug vitaminų ir mineralų. Tik reikia žinoti, kaip paruošti šias daržoves, kad naudingų medžiagų išliktų kuo daugiau.

Norite sulieknėti? Dažniau valgykite žuvį

valgykite zuvi.jpg

Žmonėms, besirūpinantiems sveika mityba ar bandantiems atsikratyti nereikalingo viršsvorio, specialistai pataria valgyti daug žuvies produktų, kadangi žuvis ir jūros gėrybės - svarbus baltymų šaltinis.

Kaip maitinasi lietuviai

Lietuviai valgo.jpg

Pastaraisiais metais nesibaigia diskusijos sveiko gyvenimo būdo temomis - vis daugiau sužinome apie tai, kokią įtaką maisto medžiagos daro mūsų sveikatai.

Proto suteikia ir maistas

maistas mityba.jpg

Niekaip negalite prisiminti, kada geriausios draugės gimtadienis, užmirštate, ko atėjote į virtuvę? Vadinasi, smegenims reikia pagalbos.




Literatūra, forumas, komentarai

Be Sos03 leidimo draudžiama naudoti ir platinti www.Sos03.lt esančią tekstinę ir grafinę informaciją kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse. Autorių teisės priklauso Sos03, jeigu nenurodyta kitaip.

Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai