To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Gydytojas ramina pacientą...

Gydytojas ramina pacientą:
- Jums visai neskaudės. Pažiūrėkite į šį švirkštą - jo adata visiškai buka.

  • Jeigu profilaktiškai vartojate vaistažolių arbatas, jomis nepiktnaudžiaukite ilgai. Gerkite kuo įvairesnes ir kuo trumpesnį laiką.

Vaistų paieška

Įveskite ieškomo vaisto pavadinimą Lietuvių ar originalia Lotynų kalba.
Įveskite ligos kodą arba pavadinimą kuris Jus domina.
  • Vitaminas D apsaugo kraujagysles nuo aterosklerotinių pakitimų galūnėse. Asmenys gaunantys mažiau vitamino D turi 80 proc. didesnę periferinių arterijų ligų riziką.

Košė – energijos šaltinis ir vaikui, ir suaugusiajam

Straipsnio šaltinis: 
Diena Media, www.diena.lt
labai skani kose.jpg

Šaltuoju metu būtina stiprinti imuninę organizmo sistemą. Todėl sveikiems pusryčiams rinkitės gardžią košę. Kokios košės yra sveikiausios?

Gydytoja dietologė Eglė Kliukaitė atsako, kodėl verta valgyti košę?

- Kodėl košė naudinga žmogui?

- Košė - tai sudėtingų angliavandenių turintis patiekalas. Angliavandeniai turėtų sudaryti pagrindinį paros maistą ir yra pagrindinis energijos šaltinis. Valgydami košes papildysime organizmą vitaminais, mineralais, augaliniais baltymais ir riebalais, be to, tai - puikus skaidulinių medžiagų šaltinis. Šios visos naudingos maistinės medžiagos sumažins širdies ir kraujagyslių ligų riziką, cholesterolio kiekį kraujyje, apsaugos nuo vidurių užkietėjimo ir kt. susirgimų.

- Kada košę rekomenduojama valgyti ryte?

- Moksliniais tyrimais įrodyta, kad žmones, kurie rytais valgo košes, mažiau užkandžiauja kaloringais užkandžiais ir dažniau renkasi sveikesnius užkandžius, todėl lengviau išlaiko sveiką svorį ir juos mažiau vargina antsvoris, nutukimas. Pilnaverčiai pusryčiai, kuriems puikiausiai tinka košė, mažina persivalgymų tikimybę dienos metu ir ypatingai vakare.

- Kodėl košė reikalinga vaikams?

- Pusryčiams - košė tiek vaikams, tiek suaugusiems yra puikus energijos šaltinis, padedantis palaikyti aktyvią fizinę ir protinę veiklą. Pusryčiaujantys vaikai geriau mokosi, lėčiau pavargsta, geriau koncentruoja dėmesį, geresnė jų tiek trumpalaikė, tiek ilgalaikė atmintis. Be to, valgydami pusryčiams košę, aprūpiname organizmą ne tik energija, bet ir būtiniausiomis, vertingomis maisto medžiagomis - vitaminais, mineralais, mikroelementais, biologiškai aktyviomis medžiagomis.

- Ar žmonės pakankamai valgo angliavandenių turinčio maisto?

- Iš esmės, žmonės linkę daugiau valgyti baltymų, riebalų, cukraus turinčių maisto produktų ir mažiau nei reikėtų, sudėtinių angliavandenių - grūdų ir jų produktų (duonos, įvairių košių, makaronų). Kita problema - pusryčių valgymas. Jų metu rekomenduojama valgyti sudėtinių angliavandenių. Todėl, tie, kas nepusryčiauja, tikėtina, kad mažiau šių angliavandenių per dieną ir gauna. Apklausos metu nustatyta, kad tik apie 64 proc. moksleivių pusryčiauja namuose ir apie 8 proc. pusryčiauja mokykloje.

- Kokia grūdinių kultūrų vertė?

- Pagrindinė visų kruopų sudedamoji dalis - angliavandeniai, kurie sudaro apie 50-70 proc., taip pat jose yra aminorūgščių, augalinių riebalų, vitaminų, mikro bei makroelementų. Priklausomai nuo kruopų rūšies, šių minėtų medžiagų santykis skirtingas.

Štai daugelio pamėgta avižinių dribsnių košė turi daug augalinių baltymų ir riebalų, skaidulinių medžiagų, be to, kalcio, magnio, fosforo, kalio, geležies, vitaminų B ir E. Jei žmogui būdingi kažkokie virškinamojo trakto negalavimai, tai avižų košė - labai rekomenduojama.

Labai vertingos grikių kruopos, jose mineralinių medžiagų kiekis (ypač geležies), lyginant su kitomis kruopomis, - vienas iš didžiausių, be to mūsų organizmas šias kruopas lengvai virškina.

Ko gero populiariausios - ryžių kruopos, nes jų įvairių rūšių galime rasti. Tai ir auksiniai, laukiniai, ilgagrūdžiai, natūralūs, trumpagrūdžiai, apvalieji ir kt. Šios visos kruopos turtingos angliavandeniais, baltymais, ląsteliena, vitaminais (ypač B grupės), mineralinėmis medžiagomis, tačiau labiausiai vertinama natūralių (nepoliruotų) ryžių rūšis, kurioje minėtų vertingų medžiagų dar daugiau.

- Su kuo rekomenduotumėte valgyti košes?

- Košes skaniau valgyti virtas su pienu ir gardintas uogomis. Uogos gali būti šviežios ar šaldytos, o taip pat verta paragauti ir košės su džiovintais vaisiais ar medumi.

- Kokios košės yra vertingiausios?

- Būtų sveikiausia, jei košes valgytume kuo įvairesnes, tokiu būdu aprūpinsime organizmą naudingomis medžiagomis. Tačiau vaikams labiau rekomenduojama valgyti avižinių dribsnių, grikių, natūraliųjų ryžių, sorų košes ir mažiau valgyti manų, kukurūzų kruopų.

 


Nemokamai elektroninė knyga apie seksą, sekso pozas. Visiems užsiregistravus. Registracija knygai.

Komentarai

Skelbti naują komentarą

Šio laukelio turinys bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai

Daugiau informacijos apie teksto formatavimą

To prevent automated spam submissions leave this field empty.



Literatūra, forumas, komentarai

Be Sos03 leidimo draudžiama naudoti ir platinti www.Sos03.lt esančią tekstinę ir grafinę informaciją kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse. Autorių teisės priklauso Sos03, jeigu nenurodyta kitaip.

Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai