To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Ar pas jus yra utelių...

- Ar pas jus yra utelių?
- Taip.
- O kuo jus jas gydote?
- Nieko jos pas mane ir taip sveikos.

  • Kūdikiui nuo 3 sav. iki 1,5 metų duokite po 500 TV vitamino D per dieną rachito profilaktikai.

Vaistų paieška

Įveskite ieškomo vaisto pavadinimą Lietuvių ar originalia Lotynų kalba.
Įveskite ligos kodą arba pavadinimą kuris Jus domina.
  • Pasaulyje gimdos kaklelio vėžys yra antra pagal dažnį moterų mirties nuo vėžio priežastis po onkologinių krūties ligų.

Sveika mityba: ką rekomenduoja specialistai?

Straipsnio šaltinis: 
Diena Media, www.diena.lt
teisingas maistas mityba.jpg

Sveikatos specialistai parengė naujas sveikos mitybos rekomendacijas. Svarbu, kad mityba būtų ne tik sveika, bet ir sveikatinanti.

Rekomendacijose pabrėžiama, kad Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, mūsų sveikata didžiąja dalimi priklauso nuo gyvensenos ir mitybos. Tačiau pastarųjų dešimtmečių mitybos tyrimų duomenys rodo, kad gyventojų mityba blogėja. Ji vis dažniau sukelia nutukimą, kraujotakos sistemos ir onkologines ligas, cukrinį diabetą.

Gyventojai dažnai renkasi pigesnius, biologiškai mažiau vertingus, greitai paruošiamus maisto produktus, o tai daro neigiamą įtaką jų sveikatai. Todėl Pasaulio sveikatos organizacijos priimtoje Pasaulinėje strategijoje dėl dietos, fizinio aktyvumo ir sveikatos valstybės narės skatinamos imtis visų priemonių, kad skatinti visuomenę sveikai maitintis ir sumažinti lėtinių neinfekcinių ligų ir jų rizikos veiksnių paplitimą. Jei žmogaus mityba atitiks organizmo fiziologinius poreikius, remsis sveikos mitybos principais ir pagrindinėmis taisyklėmis, jei bus laikomasi mitybos režimo, - ji bus ne tik sveika, bet ir sveikatinanti ir padės ne tik išsaugoti sveikatą, bet ir ją įtvirtinti bei stiprinti.

Siekiant sveikos mitybos būtina:

1. Valgyti maistingą, įvairų, dažniau augalinės nei gyvulinės kilmės maistą.

2. Kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų ar bulvių, šviežių vietinių daržovių ir vaisių (nors 400 g per dieną).

3. Išlaikyti normalų kūno svorį (kūno masės indeksas: 18,5-25).

4. Mažinti riebalų vartojimą, gyvulinius riebalus, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų rūgščių, keisti augaliniais aliejais ir minkštais margarinais, turinčiais nesočiųjų riebalų rūgščių.

5. Taip pat rekomenduojama riebią mėsą ir mėsos produktus pakeisti ankštinėmis daržovėmis, žuvimi, paukštiena ar liesa mėsa, vartoti liesą pieną, liesus ir nesūrius pieno produktus (rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį).

6. Rinktis maisto produktus, turinčius mažai cukraus, rečiau vartoti rafinuotą cukrų, saldžius gėrimus, saldumynus,

7. Valgyti nesūrų maistą, bendras druskos kiekis maiste, įskaitant gaunamą su rūkytais, sūdytais, konservuotais produktais, duona, neturi būti didesnis kaip vienas arbatinis šaukštelis (5 g). Patariama vartoti juoduotą druską

8. Riboti alkoholio vartojimą bei skatinti išimtinį kūdikių žindymą iki 6 mėn. ir žindymą iki 2 metų bei ilgiau, užtikrinant tinkamą ir saugų papildomą kūdikių ir mažų vaikų maitinimą.

9. Valgyti reguliariai ir gerti pakankamai skysčių, ypač vandens.

10. Kasdien aktyviai judėti.

„Sveikos mitybos rekomendacijas" parengė Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Mitybos ir fizinio aktyvumo skyriaus vedėja dr. Roma Bartkevičiūtė, centro direktoriaus pavaduotojas Albertas Barzda, Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto prof., dr. Rimantas Stukas, prof. dr. Algis Abaravičius, Kauno medicinos universiteto prof., dr. Janina Petkevičienė, prof., dr. Jūratė Klumbienė.

 


Nemokamai elektroninė knyga apie seksą, sekso pozas. Visiems užsiregistravus. Registracija knygai.

Komentarai

Skelbti naują komentarą

Šio laukelio turinys bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai

Daugiau informacijos apie teksto formatavimą

To prevent automated spam submissions leave this field empty.



Literatūra, forumas, komentarai

Be Sos03 leidimo draudžiama naudoti ir platinti www.Sos03.lt esančią tekstinę ir grafinę informaciją kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse. Autorių teisės priklauso Sos03, jeigu nenurodyta kitaip.

Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai