To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Jūsų kraujo spaudimas padidėjęs,- pasakė gydytojas...

- Jūsų kraujo spaudimas padidėjęs,- pasakė gydytojas, apžiūrėjęs pacientą.
- Daktare, visa tai nuo žvejybos...
- Pirmą kartą girdžiu, kad nuo to pakiltų kraujospūdis. Greičiau atvirkščiai.
- Jeigu nežvejojate uždraustose vietose...

  • Jei sunkiai tuštinatės, ar dažnai būna užkietėję viduriai, gerkite daug skysčių ir valgykite skaidulinio maisto (vaisių, daržovių, rupių duonos produktų).

Vaistų paieška

Įveskite ieškomo vaisto pavadinimą Lietuvių ar originalia Lotynų kalba.
Įveskite ligos kodą arba pavadinimą kuris Jus domina.
  • Iki 3 metų vaiko kėdutę pritvirtinus automobilio centre ant užpakalinės sėdynės,  rizika būti sužalotam autoįvykio metu sumažėja 43 proc.

Sveikatos pamatas

Per didžiąsias šventes vieni kitiems linkime sveikatos. O ar žinome, kas gi ta sveikata?

Pasaulinė sveikatos organizacija apibūdina, kad sveikata - tai ne tik ligų ir fi zinės negalios nebuvimas, bet ir fi zinė, dvasinė bei socialinė žmonių gerovė. Su medikais pabandėme sukonkretinti šį abstraktų apibrėžimą.

Sveiko žmogaus kodas

„Gera sveikata - tai gera savijauta, puiki nuotaika, pasitikėjimas savimi, jokių skausmų ir skundų", - sakė Vilniaus centro poliklinikos gydytoja neurologė Vida Narkevičienė.
Lietuvos širdies asociacijos prezidentas Santariškių klinikų Kardiologijos ir angiologijos centro Kardiologijos reanimacijos ir intensyviosios terapijos skyriaus vedėjas doc. Pranas Šerpytis pastebėjo, kad Europos kardiologų prevencijos programoje nusakyta, koks žmogaus gali tikėtis būti sveikas. Išvengti širdies ir kraujagyslių ligų gali tie, kurie nerūko, neturi antsvorio, kasdien pėsčiomis nueina ne mažiau negu 3 kilometrus arba 30 min. dirba vidutinio intensyvumo fizinį darbą, suvalgo kasdien bent 5 porcijas daržovių, kurių sistolinis kraujo spaudimas nesiekia 140 mm Hg, bendrojo cholesterolio kiekis kraujyje yra ne didesnis kaip 5 mmol, o mažo tankio lipoproteinų cholesterolis ne didesnis kaip 3 mmol.

Kas atsakingas

Doc.P.Šerpytis neabejoja, kad išmokyti taisyklingos mitybos, mankštintis - visų pirma yra šeimos pareiga. Bet jis neneigia, kad medikai per mažai dirba prevencinio darbo. Šeimos gydytojas turėtų būti tarsi sveikatos advokatas, padedąs kiekvienam pacientui įvertinti, kiek jo gyvensena sveika, patarti, kaip įveikti blogus įpročius ir pradėti gyventi sveikiau.

Pasak doc. P.Šerpyčio, norint būti sveikam, labai svarbu išmokti atsipalaiduoti, rasti laiko pabūti gamtoje, sportuoti.

„Gyvename informatikos, kompiuterijos amžiuje: fi zinį darbą keičia sėdimas, judėjimą - pasyvus poilsis, įprastą bendravimą akis į akį - virtualus. Tai didina įvairią riziką", - pabrėžė doc. P.Šerpytis.

Daugiausia lemia gyvensena

„Pasaulinės sveikatos organizacijos specialistai pabrėžia, kad 20 proc. mūsų sveikatos priklauso nuo paveldėjimo, 20 proc.- nuo aplinkos veiksnių, 10 proc.- nuo medicinos, 50 proc.- nuo gyvensenos. Jei žmogus nori būti sveikas, jis turi sveikai gyventi. Daug įtakos mūsų sveikatai turi kūdikystė ir net gyvenimas motinos įsčiose, tėvai rūkė ar ne, kaip maitinosi, kiek motina maitino krūtimi, kokioje aplinkoje augome. Vaiko sveikata ir imunitetas labai priklauso nuo tėvų įpročių. Vaikas auga, pradeda eiti į mokyklą, aplinkinių įtaka jo sveikatai didėja", - sakė Homeopatijos ir homotoksikologijos asociacijos prezidentė medicinos mokslų daktarė Virginija Teresė Dambrauskaitė- Gudavičienė.

Tie bjaurūs toksinai

Ji priminė vokiečių gydytojo toksikologo Reckevego teoriją. Šis gydytojas nagrinėjo toksinų (juos jis pavadino homotoksinais - žmogaus nuodais) įtaką sveikatai.
Toksinai skirstomi į įvairias rūšis: biologinius (tai įvairios bakterijos, virusai, grybeliai, nevisavertis, nesveikas maistas), fi zinius (elektros smogas, radioaktyvumas, karštis, šaltis, vibracija, triukšmas, elektromagnetinės bangos), cheminius (atmosferos užterštumas, buitinė chemija, apdailos medžiagos, vaistai ir t.t) bei psichinius (pervargimas, bendravimo perteklius ar veiklos ir komunikacijos stygius, socialinės problemos, netektys).

„Ligos - tai organizmo atsakas į toksinus ir netinkamą gyvenseną", - sakė V.T.Dambrauskaitė-Gudavičienė, pabrėždama, kad būti sveikam - sunki užduotis šiais laikais.

Sveikatos link

O ką reikia daryti, jei nori būti sveikas? Pasak V.T.Dambrauskaitės- Gudavičienės, visų pirma reikia stengtis bent 2 valandas per dieną judėti lauke, nesvarbu, koks oras ar metų laikas. Kasdien būtina lengva nors 10-15 minučių makšta. Kitas žingsnis - valgyti kuo daugiau natūralaus neperdirbto maisto, mažinti suvalgomos mėsos kiekį, atsisakyti cukraus ir baltų miltų. Kaip kiekvieną rytą prausiame kūną, taip turime daryti ir su savo vidumi. Todėl būtina daugiau gerti - bent 2-2,5 litro per parą (žinoma, ne alų, kavą, vyną, kokakolą ir vaisvandenius, o vandenį, natūralias sultis ir arbatas), valgyti sriubų. Virti maisto produktus geriau nei kepti. Labai svarbu dvasinė žmogaus būklė, gebėjimas gyventi ramiai, be pykčio, pavydo, gamtos ritmu.
Sutikite, patarimai paprasti ir žinomi, bet ne taip lengvai įgyvendinami. Tad pasiryžkime ką nors kasdien padaryti dėl savo sveikatos.

 


Nemokamai elektroninė knyga apie seksą, sekso pozas. Visiems užsiregistravus. Registracija knygai.

Komentarai

Skelbti naują komentarą

Šio laukelio turinys bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai

Daugiau informacijos apie teksto formatavimą

To prevent automated spam submissions leave this field empty.



Literatūra, forumas, komentarai

Be Sos03 leidimo draudžiama naudoti ir platinti www.Sos03.lt esančią tekstinę ir grafinę informaciją kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse. Autorių teisės priklauso Sos03, jeigu nenurodyta kitaip.

Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai