To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Pas gydytoją įbėga pacientė...

Pas gydytoją įbėga pacientė:
- Daktare, kas man?
- Tuoj pažiūrėsim... Aha... Hemorojus jums!
- Kaip?! Hemorojus ant veido?!
- A, čia veidas...

  • Nevalgykite daugiau negu 3g druskos per dieną, nes didelis natrio kiekis kraujyje gali būti viena iš hipertenzijos priežasčių.

Vaistų paieška

Įveskite ieškomo vaisto pavadinimą Lietuvių ar originalia Lotynų kalba.
Įveskite ligos kodą arba pavadinimą kuris Jus domina.
  • Naujausiais epidemiologiniais tyrimais įrody­ta, jog socialinė fobija pasireiškia 13,3 proc. įvairaus amžiaus žmonių. Tai trečiasis pagal pa­plitimą psichikos sutrikimas, po ...

Aš to nevalgau!

Straipsnio šaltinis: 
www.sekunde.lt
Manija maitintis sveikai.jpg

Ar pažįstate tokį žmogų, kuris valgo tik sveiką maistą, kuo tiksliausiai sveria kiekvieną porciją, vengia "chemijos", o jei, neduok Dieve, paragauja ko nors uždrausto, atgailauja savaitėmis - geria tik ekologiškai išaugintų daržovių sultinį? Kada noras sveikai maitintis perauga į ligą?

Ortoreksija - manija maitintis sveikai. Tik 1990-ųjų pabaigoje amerikiečių mokslininkas Stivas Bretmenas aprašė šį sveikatos sutrikimą. Dabar šia manija serga vis daugiau išsivysčiusių šalių žmonių.

Ortorektikai - tikri nelaimėliai. Jie negali kalbėti apie nieką kita, tik apie lipidus, angliavandenius, fermentus ir vitaminus. Atidžiai tyrinėja kiekvieną produktą, skrupulingai skaičiuoja kalorijas. Tokie aplinkiniams daro žmogaus, kenčiančio dėl nervų ligų, įspūdį. Ir iš tiesų jie nedaug kuo skiriasi nuo savo nelaimės draugų - anorektikų ir bulimikų. Tačiau anorektikai vieni "kovoja" su maistu iki tol, kol atsiduria ligoninėje, bulimikai taip pat vieniši kenčia dėl savo apetito, o sveikuoliai maniakai kankina aplinkinius.

Jų žvilgsnis suranda kiekvieną, kuris "negerai" valgo, tada turi klausytispaskaitos apie sveiką maistą.

Jei šeimoje yra ortorektikų (dažniausiai tai jaunos panelės ar moterys), iš pradžių galima jiems leisti šiek tiek "pasireikšti", bet, matant, kad tai nepraeina, reikia imtis priemonių, kol dar neprasidėjo manija.

Kaip atpažinti ortorektiką

1 stadija. Labai daug skaito apie sveiką maistą ir sveiką maitinimąsi. Valandų valandas sėdi prie kompiuterio ir internete ieško ta tema informacijos.

2 stadija. Stengiasi tapti panašus į išgalvotą idealą arba į "nesenstančias" ekrano žvaigždes.

3 stadija. Perkasi tik ekologiškus produktus ir valgo atskirai nuo kitų šeimos narių.

4 stadija. Pradeda visąlaik kalbėti apie sveiką maitinimąsi.

5 stadija. Net per šventes nenusižengia savo taisyklėms. Atsisako eiti į restoraną, vakarėlius, o jei būtinai reikia nueiti į svečius, atsineša savo maisto.

Kaip įtikinti ortorektiką

Net jei ir bus maitinamasi sveikai, tai neišgelbės nuo neigiamo aplinkos poveikio. Maniakiškas ekologiškų produktų vaikymasis atrodo ir graudžiai, ir juokingai. O kiek laiko sugaištama, kiek pinigų išleidžiama!

Ar galima atskirti ėriuko, kuris buvo augintas ekologiškoje fermoje, mėsą nuo ganyto užterštoje gamykloje? Kiekvienas produktas yra mįslė ir tuo naudojasi kai kurie gamintojai. Ir išsivysčiusiose šalyse tai yra problema. Bet tai nereiškia, kad sveiko maisto parduotuves reikia aplenkti iš tolo. Paprasčiausiai nereikia dramatizuoti.

Kas bus, jei iškils būtinybė valgyti "nešvarius" produktus? Organizmas, įpratęs gauti vienokį maistą, sunkiai priima kitą. Valgyti reikia tai, ką visur ir visada gali gauti. Net vegetarams yra paprasčiau - kokią nors daržovę ar vaisių bet kur gausi. O sveikuoliai maniakai jei išvyks kur nors kitur, ne visada galės rasti ką pavalgyti.

Būtina pagailėti aplinkinių. Jei kompanijoje yra ortorektikas - tenka tikras išbandymas silpnesnių nervų žmonėms. Labiausiai dėl jų kenčia vyrai. Nė vienas iš jų negali ilgai kalbėti apie valgį. Žodžiai "naudinga", "kalorijos" juos tiesiog žudo. Netgi per daug valganti moteris jiems kur kas mielesnė negu ta, kuri nuolat skaičiuokliu skaičiuoja kalorijas, pagal lentelę ieško suderinamų ir biologiškai vertingų produktų.

Kaip rasti aukso vidurį?

Kad reikia sveikai gyventi, niekas neabejoja. Net ir tie, kurie taip nedaro. Aišku, reikia rinktis kokybiškus maisto produktus. Pavyzdžiui, jei norima paskanauti kepsniu arba žlėgtainiu, mėsa turi būti tik kokybiška ir šviežia. Labai sveika valgyti ne visai išvirtą žuvį, bet ji turi būti pačios geriausios kokybės.

Grietinę, jogurtus ir kitus pieno produktus verta pirkti tik natūralius, be konservantų. Jei greitinės indelis savaitę stovi šaldytuve atidarytas ir produktas negenda - jis nėra pats geriausias.

Organizmas bus dėkingas, jei jis nebegaus bandelių ar batono. Geriausia valgyti duoną, iškeptą iš rupių miltų, arba tą, kurioje yra grūdų. Ir svarbiausia - reikia valgyti tai, kas išauginta toje šalyje, kur gyveni.

 


Nemokamai elektroninė knyga apie seksą, sekso pozas. Visiems užsiregistravus. Registracija knygai.

Komentarai

Skelbti naują komentarą

Šio laukelio turinys bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai

Daugiau informacijos apie teksto formatavimą

To prevent automated spam submissions leave this field empty.



Literatūra, forumas, komentarai

Be Sos03 leidimo draudžiama naudoti ir platinti www.Sos03.lt esančią tekstinę ir grafinę informaciją kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse. Autorių teisės priklauso Sos03, jeigu nenurodyta kitaip.

Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai