Tuoj papasakosiu anekdotą apie...

Tuoj papasakosiu anekdotą apie sklerozę! Jei tik prisiminsiu...

• Jei nėščioji jaučiasi gerai bei valgo sveiką ir visavertį maistą, jokių maisto papildų geriau nevartoti (išskyrus folio rūgštį). Maisto papildai, net ir skirti nėščiosioms, gali ...

• Nerimo sutrikimai, kuriems būdinga nuolatinė, įkyri, neracionali konkretaus objekto ar situacijos baimė, vadinami fobijomis. Fobijų yra apie 500 rūšių ir jos skirstomos į specifines ir ...

Tolimajame kosmose aptiktos deguonies molekulės

Po beveik 230 metų trukusių paieškų mokslininkams galiausiai pavyko tolimajame kosmose aptikti pirmąsias deguonies molekules.

Molekules Oriono ūko regione, kur formuojasi žvaigždės, už maždaug 1,5 tūkst. šviesmečių nuo Žemės aptiko Europos kosmoso agentūros „Herschel" kosmoso observatorija.

Molekulės, kurios, kaip manyta, plačiai paplitusios kosmose, bet kurias buvo taip sunku surasti, pastebėtos naudojant observatorijos didįjį teleskopą ir infraraudonųjų spindulių detektorius.

Atskirti deguonies atomai, vadinami atominiu deguonimi, kosmose dažnai aptinkami, ypač - aplink masyvias žvaigždes. Tačiau molekulinio deguonies, susidedančio iš dviejų susijungusių deguonies atomų ir sudarančio apie 20 proc. oro, kuriuo kvėpuojame Žemėje, astronomams iki šiol nebuvo pavykę rasti, praneša SPACE.com.

„Deguonies dujos aptiktos XVIII amžiaus 8 dešimtmetyje, tačiau mums prireikė dar daugiau kaip 230 metų, kad galiausiai galėtume tvirtai teigti, kad ši labai paprasta molekulė egzistuoja kosmose", - teigia Paulas Goldsmithas, NASA „Herschel" projekto mokslininkas iš Reaktyvinio judėjimo laboratorijos (JPL) Pasadenoje, Kalifornijoje.

Astronomai sunkiai pagaunamų deguonies molekulių kosmose ieškojo dešimtmečius, naudodami balionus, kosmose ir žemėje esančius teleskopus. Švedų „Odin" teleskopas molekulę pastebėjo 2007 metais, tačiau tuomet mokslininkams nepavyko atradimo patvirtinti. „Herschel" komandos atradimas patvirtintas, taigi dabar jau neabejojama, kad molekulinis deguonis kosmose egzistuoja.

P. Goldsmithas su kolegomis teigia, kad deguonis iš tiesų užrakintas vandens lede, dengiančiame mažus dulkių grūdelius. Jie mano, kad „Herschel" teleskopo Oriono ūke aptiktas deguonis susiformavo tuomet, kai žvaigždžių šviesa sušildė ledo grūdelius, išskirdama vandenį, kuris pavirto deguonies molekulėmis.

„Tai paaiškina, kur dalis deguonies gali slypėti. Tačiau mes neradome didelių jo kiekių ir vis dar nesuprantame, kuo išskirtinės tos vietos, kuriose jo aptinkame. Visata vis dar slepia daug paslapčių", - teigė P. Goldsmithas.

Tyrėjai ketina toliau tęsti deguonies molekulių paieškas tuose regionuose, kur formuojasi žvaigždės.