Vaistinės pardavėjas neilgam išėjo ir vietoj savęs paliko...

Vaistinės pardavėjas neilgam išėjo ir vietoj savęs paliko praktikantą. Sugrįžęs klausia:
- Na, kaip, ar buvo kas nors atėjęs?
- Buvo. Skundėsi peršalimu.
- O ką tu jam davei?
- Vidurius laisvinančiųjų vaistų.
- Tu ką, išprotėjai?
- Ne. jam padėjo. Štai jis stovi gatvėje. Bijo net atsikosėti.

• Valgykite liesus pieno produktus. Juose daug netukinančių baltymų ir nėra sočiųjų riebalų, kurie tukina ir kenkia kraujagyslėms.

• 62,6 proc. moterų mano, kad priimtiniausias informacijos šaltinis, iš kurio jos norėtų sužinoti apie gimdos kaklelio vėžio profilaktiką, yra gydytojas.

Atradimai aukštyn kojom apvertė kosmoso teoriją

Astronomų atrasti devyni nauji pasauliai, skriejantys pro tolimas žvaigždes, privertė suabejoti vyraujančia teorija apie planetas.

Įsitikinimas, kad planetos visuomet aplink savo saulę skrieja ta pačia kryptimi, atkartojančia pačios žvaigždės sukimąsi, buvo apversta aukštyn kojom, teigia mokslininkai.

„Tai tikra bomba, kurią numetame į egzoplanetų lauką", - teigė Ženevos observatorijos astronomas Amaury Triaudas, kalbėdamas apie už Saulės sistemos ribų esančias planetas.

A. Triaudo komanda apie savo atradimus ketina pranešti šią savaitę Škotijoje, Glazge, vyksiančiame Karališkosios astronomų draugijos susitikime, praneša naujienų agentūra AFP.

Jų revoliuciniai atradimai remiasi devyniomis naujomis egzoplanetomis. Mokslininkai jomis ėmė domėtis 1995 metais, nuo tada atrasta 452 egzoplanetos.

Naujai atrastos planetos ypač naudingos, nes jos nebuvo atrastos netiesiogiai, t.y. skaičiuojant jų gravitacinę trauką žvaigždės skleidžiamai šviesai, bet pastebėtos tuomet, kai praslinko pro savo saulę.

Šie retai užfiksuojami „tranzitiniai" reiškiniai ypač vertingi, nes jie gali pateikti žymiai daugiau informacijos apie planetą.

Naujai gautus duomenis sujungę su ankstesniais „tranzitinių" egzoplanetų stebėjimais, A. Triaudas ir jo kolega astronomas Andrew Cameronas bei egzoplanetų medžiotojas veteranas Didier Quelozas buvo priblokšti.

Šešios iš 27 tirtų egzoplanetų skrieja į priešingą pusę, nei sukasi jų žvaigždė.

Svarbiausia hipotezė apie planetas teigia, kad jos susidaro iš dulkių ir dujų disko, besisukančio aplink jauną žvaigždę, ir juda ta pačia kryptimi kaip ir žvaigždė.

„Nauji tyrimų rezultatai gali mesti iššūkį konvencinei išminčiai, kad planetos visą laiką turi skrieti į tą pačią pusę, kaip ir jų žvaigždės", - teigė A. Cameronas iš St. Andrews universiteto Edinburge.

„Tranzitinės" planetos yra taip vadinami „karštieji Jupiteriai". Jų masė panaši ar dar didesnė nei Jupiterio.

Tačiau kitaip nei Jupiteris, kuris smarkiai nutolęs nuo Saulės, karštieji Jupiteriai dažniausiai yra labai arti savo žvaigždžių.

Iki šiol manyta, kad karštieji Jupiteriai susiformuoja iš toli nuo žvaigždės esančios medžiagos ir tuomet dėl gravitacinės žvaigždės ir planetinių dulkių protodisko gravitacinės sąveikos šių planetų orbita pamažu mažėja.

Gali būti, kad vos tik atsirausios šios planetos įtraukiamos į gravitacinę kovą su tolimomis planetomis ar net netoliese esančiomis žvaigždėmis, pranešime spaudai teigia astronomai. Dėl to egzoplanetos skrieja pasvirusiomis ar ištęstomis orbitomis.

Kitas klausimas, ką šie atradimai reiškia besitikintiems atrasti kitą Žemę - mažą, uolėtą planetą, nuo žvaigždės nutolusią tokiu atstumu, kad joje nebūtų nei per daug šalta, nei per daug karšta, bet esančios sąlygos leistų egzistuoti skystam vandeniui.

Manoma, kad Saulės sistemoje Jupiteris atlieka apsauginę funkciją, atlaikydamas kometų ir asteroidų smūgius. Priešingu atveju šie dangaus kūnai įsirėžtų į mažas, uolėtas planetas, esančias arčiau saulės, tarp jų - ir Žemę.

Tačiau naujieji karštieji Jupiteriai būtų žudikai, ne apsaugininkai.

Iš esmės jie būtų kaip didžiuliai kamuoliai kosminiame biliarde, nušluojantys visas netoli esančias mažesnes planetas.

„Dramatiškas šalutinis šio proceso efektas būtų tas, kad jie nušluotų bet kokias mažesnes, į Žemę panašias planetas, esančias šiose sistemose", - teigė Quelozas.

Šie atradimai padaryti naujinat Europos Pietų observatorijos, esančios Čilėje, didžiulį 3,6 metrų teleskopą.