To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Kur tu įstojai?...

- Kur tu įstojai?
- Į medicinos fakultetą.
- Tai gerai. O aš - į veterinarijos. Kai abu baigsime, galėsime gydyti vienas kitą.

  • Maitinant kūdikį krūtimi, nuo 6 mėn. pradėkite primaitinti virtomis daržovėmis, košytėmis, o nuo 8 mėn. duokite virtos pertrintos mėsos. Mėsa padės išvengti mažakraujystės.

Vaistų paieška

Įveskite ieškomo vaisto pavadinimą Lietuvių ar originalia Lotynų kalba.
Įveskite ligos kodą arba pavadinimą kuris Jus domina.
  • Imunitetas - organizmo gebėjimas apsaugoti savo vientisumą ir gyvybingumą nuo parazituojančių organizmų ir nuo biologinės kilmės nuodų.

Marcipanai ir diabetas

Straipsnio šaltinis: 
Sekundė
marcipanai diabetas.jpg

Australijos mokslininkai teigia, kad sergantiesiems diabetu naudinga valgyti kiaulieną. Neseniai jų atlikti tyrimai parodė, kad daug baltymų turinti dieta padeda sergantiesiems antro laipsnio diabetu numesti svorio. Tiesa, reikia paisyti poros taisyklių.

Pirma, turi būti mažai angliavandenių, antra, būtina reguliariai atlikti fizinius pratimus. Proteinų pasisemti australai gydytojai siūlo kaip tik iš kiaulienos.

Jie sako, kad neriebi kiauliena nė trupučio ne kaloringesnė nei vištų krūtinėlė. Be to, joje yra B grupės vitaminų, cinko, geležies, magnio.

Pakankamai, bet ne per daug baltymų iš tikro naudinga sergantiesiems diabetu. Tačiau sergančiųjų šia liga dažnai būna sutrikusi riebalų apykaita, todėl kiauliena nėra pats tinkamiausias pasirinkimas, juk joje gausu cholesterolio. Be to, įrodyta, kad vartojant daug raudonos mėsos didėja rizika susirgti vėžiu.

Baltymai būtini laikantis dietos, tačiau geriau valgyti jautieną, joje proteinai vertingesni, palyginti su kiauliena. Net ir jautienos nederėtų valgyti dažniau nei porą kartų per savaitę. Kitus kartus jautieną geriau pakeisti paukštiena, žuvimi ar kiaušiniais - tai puikus baltymų šaltinis.

Desertui marcipanai

Galima rasti rekomendacijų, kad sergantiesiems antro laipsnio diabetu nebūtina atsisakyti saldumynų. Jie drąsiai gali valgyti marcipanų, chalvos, biskvitinių pyragaičių. Svarbu tik tai, kad šie saldumynai būtų pagaminti iš nesočiųjų riebalų.

Paaiškinama viskas labai paprastai. Žmonės tunka ne dėl vartojamo cukraus pertekliaus, bet dėl riebalų, kurių gausu šokoladiniuose saldainiuose ir sviestiniame kreme.

Bet ne visi saldumynai turi šį trūkumą, pavyzdžiui, ledinukuose riebalų nėra, tad kodėl jų būtų negalima vartoti?

Ši rekomendacija keistoka. Saldumynai, t. y. angliavandeniai, mūsų organizme paverčiami riebalais. Todėl priaugti svorio galima ir dėl riebalų, ir dėl cukraus pertekliaus.

Reikėtų nepamiršti, kad sergantieji diabetu turi ne tik antsvorio problemą. Saldumynų jiems ir taip nerekomenduojama valgyti, nes dėl angliavandenių padidėja cukraus kiekis kraujyje. Tai sukelia komplikacijų.

Visiškai atsisakyt deserto nereikia. Daugeliui diabetikų galima valgyti saldumynus, tačiau po nedaug, kad nepadaugėtų cukraus kraujyje. Išsiaiškinti, kiek galima jų valgyti, nesunku, reikia praėjus porai valandų po valgymo pamatuoti cukraus kiekį. Jei jis neviršija 5,5, vadinasi, tiek saldumynų, kiek suvalgėte, jums nekenkia.

Aliejus nuo osteoporozės

Internete skaitome, kad moterims, sergančioms diabetu, naudinga valgyti salotas su linų sėmenų aliejumi.

Egipto nacionalinio tyrimų centro gydytojai tvirtina, kad tai saugo nuo osteoporozės. Medikų teigimu, dėl diabeto moterims dažnai išretėja kaulai, padaugėja lūžių. Riziką galima sumažinti vartojant linų sėmenų aliejų. Jame esančios medžiagos stiprina kaulinį audinį.

Linų sėmenys - puikus nesočiųjų riebiųjų omega 3 rūgščių šaltinis. Būtent jos ir būtinos osteoporozės profilaktikai.

Šis mechanizmas sudėtingas. Omega 3 normalizuoja lytinių hormonų estrogenų gamybą, šie hormonai savotiškai saugo kaulinį audinį.

Tai itin svarbu, nes antro laipsnio diabetas kamuoja vyresnes nei 40-ies moteris. Tai laikotarpis prieš menopauzę, kai visoms moterims osteoporozės rizika didėja. Tad linų sėmenų aliejus pravers net nesergančioms diabetu.

Reikia nepamiršti, kad vartoti šį aliejų būtina atsargiai, gerai apskaičiuoti dozę.

Rekomenduojama per dieną suvartoti ne daugiau kaip arbatinį šaukštelį. Vartojant daugiau galima apsinuodyti.

Pupų dieta

Kanados Šv. Mykolo ligoninės ir Toronto universiteto mokslininkai padarė išvadą, kad dieta, kurios pagrindas yra pupos, riešutai ir lęšiai, padeda sumažinti komplikacijų sergant antro laipsnio diabetu.

Pupų dieta padeda išvengti cukraus kiekio kraujyje svyravimų, o jie diabetikams labai pavojingi. Pupos, riešutai ir lęšiai yra lėtai virškinami produktai. Vadinasi, gliukozė į kraują išsiskiria tolygiau. Tad laikantis šios dietos galima išvengti nereikalingų kilogramų, širdies ir kraujagyslių problemų.

Kairo gydytojai dėl tos pačios priežasties diabetikams pataria valgyti avižinių dribsnių, ryžių, makaronų ir ruginės duonos.

Iš esmės viskas teisinga: lėtieji angliavandeniai turi būti diabetikų raciono pagrindas. Ir pupų dieta šiuo atveju - puikus pasirinkimas.

O štai ryžius ir makaronus iš šio sąrašo reikėtų išbraukti. Sergant antro laipsnio diabetu galima vartoti po nedaug tik rudųjų ryžių ir kietų makaronų.

Baltieji ryžiai ir greitai išverdantys vermišeliai gana smarkiai didina cukraus kiekį kraujyje. Vietoj jų į valgiaraštį geriau įtraukti grikius, sojas ir sėlenas. Tai gera paspirtis cukralige sergantiems žmonėms.

Citrusinė apykaita

Internete skaitome: citrusiniai vaisiai gali padėti sergantiesiems diabetu. Jie padeda išvengti antsvorio ir pagerina gliukozės pasisavinimą.

Vakarų Ontarijo universiteto specialistai citrusiniuose vaisiuose aptiko aktyvų komponentą, pavadintą naringerinu. Jis pasižymi panašiomis savybėmis kaip insulinas. Diabetikams jis naudingas, nes padeda išvengti daugelio medžiagų apykaitos sutrikimų.

Šią informaciją reikėtų vertinti skeptiškiau, nei tai daro Kanados gydytojai.

Nuo nutukimo citrusiniai vaisiai negali išgydyti. O cukraus kiekis kraujyje valgant apelsinus, mandarinus ir greipfrutus didėja ne mažiau nei gardžiuojantis kitais vaisiais.

Todėl piktnaudžiauti šiais vaisiais nederėtų, tačiau per dieną suvalgyti vieną ar du tikrai sveika. Reikėtų juos kaitalioti, nevalgyti vis tų pačių. Geriausia valgyti vaisius, o ne gerti jų sultis.

Viduržemio jūros dieta

Internete skaitome, kad ši dieta puikiai tinka diabetikams: padeda išvengti angliavandenių apykaitos sutrikimų ir net atsisakyti vaistų. Tai paaiškėjo po ketverius metus trukusio tyrimo, kurį atliko amerikiečiai gydytojai.

Per tyrimą naudota Viduržemio jūros dieta remiasi daug vaisių, daržovių ir javų produktų vartojimu. Ypatingas dėmesys buvo skirtas žuviai, vištienai ir riešutams. Į ją taip pat įeina augaliniai riebalai, pirmiausia - alyvuogių aliejus.

Angliavandenių paros norma neturėjo viršyti 50 proc., riebalų galima suvartoti ne daugiau kaip 30 proc., o sočiųjų riebalų - ne daugiau kaip 10 proc. kalorijų paros normos.

Tyrimo išvados skelbė, kad ši dieta - puikus subalansuoto ir įvairaus maisto pavyzdys, lemiantis sveikesnį gyvenimo būdą. O tai itin svarbu sergantiesiems diabetu.

Visa problema ta, kad ši dieta - tarsi koks hibridas. Jos esmė - vietoj kruopų ir bulvių vartojamos šviežios daržovės, vietoj mėsos - žuvis ir jūros gėrybės, alyvuogių aliejus vietoj kitų riebalų. Taip pat truputis raudonojo vyno.

Manoma, kad būtent tai lemia Viduržemio jūros šalių gyventojų ilgaamžiškumą. Tokia dieta tinka ir diabetikams, tačiau pernelyg ja žavėtis neverta. Sergantieji antro laipsnio diabetu turi paisyti griežtesnių apribojimų, todėl dietą jiems individualiai turi parinkti dietologas arba endokrinologas - įvertinę ligos sunkumą ir naudojamą terapiją.

 


Nemokamai elektroninė knyga apie seksą, sekso pozas. Visiems užsiregistravus. Registracija knygai.

Komentarai

Skelbti naują komentarą

Šio laukelio turinys bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai

Daugiau informacijos apie teksto formatavimą

To prevent automated spam submissions leave this field empty.



Literatūra, forumas, komentarai

Be Sos03 leidimo draudžiama naudoti ir platinti www.Sos03.lt esančią tekstinę ir grafinę informaciją kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse. Autorių teisės priklauso Sos03, jeigu nenurodyta kitaip.

Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai