Atėjo bobutė į polikliniką pas gydytoją ir klausia...

Atėjo bobutė į polikliniką pas gydytoją ir klausia:
- Daktarėli, ar gali man padėti?
- O kas yra?
- Taigi pati nesuprantu. Kai atsistoju, tai stoviu, stoviu, stoviu... O kai atsisėdu, tai sėdžiu, sėdžiu, sėdžiu... O kai atsigulu, tai guliu, guliu, guliu... Daktarėli, ką man daryti???

• Vartokite kuo įvairesnius ir skirtingų spalvų vaisius ir daržoves.  Geriausia juos valgyti šviežius, tačiau jei nėra galimybių, tinka ir virti, troškinti, šaldyti (tik ne sūdyti ar ...

• Alkoholio vartojimo sumažėjimas 10 proc. sumažina vyrų mirtingumą nuo su alkoholiu siejamų priežasčių apie 20 proc. ir 5 proc. sumažina mirtinų nelaimingų atsitikimų, žmogžudysčių ...

Atrasta medžiaga, kurios trūkumas sukelia depresiją

Straipsnio šaltinis:
www.lrt.lt
Vaistai nuo depresijos.jpg

Smegenų cheminės medžiagos gali paaiškinti, kodėl vieni žmonės genetiškai linkę į depresiją ir nerimą.

JAV mokslininkai, atlikdami tyrimus su žiurkėmis, išsiaiškino, kad žiurkių, kurios linkusios susirūpinti ir sirgti depresija, smegenyse užfiksuotas žymiai mažesnis cheminės medžiagos FGF2 kiekis nei tų, kurios mažiau nerimauja.

Kai mokslininkai pagerino mažiau šios medžiagos turinčių žiurkių gyvenimo sąlygas (davė naujų žaislų, didesnį kliūčių ruožą bei didesnį narvą), nerimą keliančios cheminės medžiagos pastebimai padaugėjo.

„Šių molekulių kiekis išaugo dėl naujų patirčių. Tai taip pat sumažino jų nerimą", - pasakojo eksperimento autorius Javieras Perezas iš Mičigano universiteto.

Pasak jo, pagerinus gyvenamąją aplinką, žiurkės pradėjo elgtis kaip ir likusios. Jis pridūrė, kad panašių rezultatų pavyko pasiekti ir tiesiogiai įšvirkščiant medžiagos FGF2.

Pagal šį eksperimentą atliktas tyrimas su žmonėmis, kurie prieš mirtį labai ilgai sirgo depresija ir, pasirodo, taip pat turėjo labai žemą FGF2 kiekį. Šis chemikalas yra tiesiogiai atsakingas už žaizdų gijimą ir smegenų augimą.

Naujienų agentūros „Reuters" cituotas J. Perezas teigia, kad ši smegenų cheminė medžiaga gali būti atsakinga už genetiškai įgimtą nerimą ir depresiją. Tačiau dėl pokyčių aplinkoje ji taip pat gali sergančiajam suteikti ir teigiamų pokyčių.

„Šis atradimas gali būti naujas kelias gydant depresiją. Šiame kelyje nebūtų remiamasi nuraminimu, kuris šiuo metu pasiekiamas naudojant įvairius vaistus, tačiau būtų tiesiogiai kovojama su ligos priežastimi", - tyrimo rezultatus komentavo dr. Pieris Vincenzo Piazza iš Bordo universiteto (Prancūzija).

J. Perezo tyrimo rezultatai publikuoti žurnale „Journal of Neuroscience".

butu gerai