Gydytojas vėl klausia pacientą

Gydytojas klausia pacientą:
- Ar jūs tiksliai vykdote mano nurodymą kasdien surūkyti ne daugiau kaip 10 cigarečių?
- Žinoma, daktare.
- Tada aš nesuprantu, kodėl jūsų savijauta negerėja?
- Gal todėl, kad anksčiau aš visai nerūkiau?

• Jeigu profilaktiškai vartojate vaistažolių arbatas, jomis nepiktnaudžiaukite ilgai. Gerkite kuo įvairesnes ir kuo trumpesnį laiką.

• Jaunesni nei 35 metų amžiaus asmenys, kurie patyrė širdies smūgį, bet toliau rūko, turi tris kartus didesnę riziką sirgti širdies ligomis nei tie, kurie neberūko.

Surastas senėjimo genas

Mokslininkai tikisi, jog pirmąkart identifikavus ilgaamžiškumo geną, pavyktų surasti ir būdų, padėsiančių žmonėms gyventi ilgiau. Kaip praneša „The Daily Telegrapgh", mokslininkams pavyko nustatyti geną, kuris lemia biologinį žmogaus senėjimo greitį.

Pasak mokslininkų, nustačius šį geną jaunystėje, būtų galima parinkti atitinkamą gyvenimo būdą. Žiūrint toliau į ateitį, mokslininkai mano, kad šiuo genu pavykti manipuliuoti taip, jog būtų galima išplėsti gyvenimo trukmę. „Atradimas pirmą kartą mums paaiškina biologinį senėjimą", - cituojamas profesorius Nileshas Samani iš Lesteršyro universiteto (Didžioji Britanija). „Tai pirmas žingsnis bandant suprasti, kodėl žmonės sensta. Jei tai suprastume iki galo, turėtume galimybę manipuliuoti taip, jog paveiktume vieno ar kito žmogaus senėjimą", - priduria mokslininkas.

Prof. N. Samani, savo tyrimo rezultatus publikavęs žurnale „Journal Nature Genetics", palygino per 10 tūkst. žmonių biologinį senėjimo procesą. Kūno ląstelės iki mirties nuolat save atnaujina, tačiau šis atnaujinimas nėra tobulas, tad kūnas sensta būtent dėl šio replikavimo klaidų. Ląsteles pažeidžia ir chromosomų grandinės galuose esantys telomerai, nors jie jas apsaugo nuo sužeidimų, tačiau chromosomoms skylant, telomerai po truputį trumpėja. Mokslininkų atrastas TERC genas apibrėžia greitį, per kurį telomerai trumpėja.