To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Kaip jūs jaučiatės?...

- Kaip jūs jaučiatės?- klausia gydytojas pacientą.
- Kur kas geriau, daktare. Manau, kad padėjo jūsų vaistai. Aš kruopščiai laikiausi nurodymų, užrašytų ant buteliuko.
- O kas ten buvo užrašyta?
- "Laikyti stipriai uždarytą."

  • Vartokite kuo įvairesnius ir skirtingų spalvų vaisius ir daržoves.  Geriausia juos valgyti šviežius, tačiau jei nėra galimybių, tinka ir virti, troškinti, šaldyti (tik ne sūdyti ar ...

Vaistų paieška

Įveskite ieškomo vaisto pavadinimą Lietuvių ar originalia Lotynų kalba.
Įveskite ligos kodą arba pavadinimą kuris Jus domina.
  • Smegenys sudaro tik 3 proc. žmogaus kūno masės, tačiau jos sunaudoja šeštadalį visos kūno energijos.

Gydytojai atsako: paciento teisės ir pareigos

Straipsnio šaltinis: 
www.SOS03.lt
Paciento teises.jpg

Atsako Lietuvos gydytojų sąjungos Etikos komisijos pirmininkė Birutė Margarita GriškevičienėPacientų teises ir pareigas reglamentuoja Civilinis kodeksas, įstatymai bei poįstatyminiai aktai. Pastarieji nurodo, jog pacientai turi teisę pasirinkti gydytoją, slaugos specialistą, sveikatos priežiūros įstaigą, gauti teisingą ir suprantamą informaciją apie sveikatos priežiūros paslaugas ir galimybes jomis pasinaudoti.

Pacientai taip pat privalo žinoti jį gydančio gydytojo ir slaugančio specialisto vardą, pavardę, pareigas ir kvalifikaciją, turi teisę gauti informaciją apie savo sveikatą, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir prognozę, sužinoti kito specialisto nuomonę apie savo sveikatą ir siūlomą gydymą.

Įstatymas numato pacientams teisę skųstis žodžiu ir raštu sveikatos priežiūros įstaigos administracijai, o sveikatos priežiūros įstaigos administracijos darbuotojas per penkias darbo dienas privalo atsakyti į paciento skundą.

Be to, pacientai turi teisę apskųsti sveikatos priežiūros įstaigų veiklą Sveikatos apsaugos ministerijai ir kitoms kontroliuojančioms institucijoms, teismui.

Įstatymai laiduoja visiems mūsų šalies piliečiams teisę į kokybišką sveikatos priežiūrą. Pacientų teisės neturi būti varžomos dėl jų lyties, amžiaus, rasės, pilietybės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų, seksualinės orientacijos, genetinių savybių, neįgalumo ar dėl kokių nors kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių.

Ligoninėje gydomo paciento sąlygos ir darbuotojų elgesys su juo neturi žeminti paciento garbės ir orumo. Pacientas gali būti slaugomas ir lankomas artimųjų.

Pacientams turi būti teikiamos mokslu pagrįstos gydymo priemonės, kad jie nekentėtų dėl savo sveikatos sutrikimų.

Paciento kūnas ar jo dalys negali būti naudojamos komercinei naudai gauti. Kūno dalis gali būti pašalinta tik gelbstint paciento gyvybę. Žmogus gali atsisakyti gydymo, jei jis taikomas prieš jo valią.

Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme numatyta, kad informacija apie paciento sveikatos būklę telefonu gali būti teikiama tik turint paciento raštu išreikštą valią teikti informaciją šiuo būdu, skambinantis asmuo turi būti įtrauktas į sąrašą asmenų, kuriems galima teikti tokią informaciją ir turi būti galimybė identifikuoti skambintojo asmenybę, pastarajam pasakant tam tikrą sutartą slaptažodį.

Nenustatytam asmeniui teikti informacijos negalima, tačiau galima pasiūlyti pakalbėti su pacientu.

Informacija apie paciento sveikatą be jo raštiško sutikimo gali būti atskleista tik pacientą gydantiems, tiriantiems, slaugantiems gydymo įstaigos darbuotojams, vaikų tėvams, teisėtvarkos ar kitoms institucijoms, teismui, paciento atstovui.

Pacientai taip pat turi ir pareigų. Jei pacientas nori gydytojo pagalbos jis pats taip pat turi savimi rūpintis. Pirmiausia, būtina laikytis gydymo įstaigose nustatytų vidaus taisyklių, o ligoninėse - nustatyto režimo.

Taisyklės dažniausiai numato, jog pacientas privalo atvykti į gydymo įstaigą talone nurodytu laiku ir turėti su savimi reikiamus dokumentus, tyrimų duomenis, laiku susimokėti už suteiktas mokamas paslaugas, pagarbiai elgtis personalo atžvilgiu, įstaigoje nerūkyti, nevartoti alkoholinių gėrimų, narkotikų, laikytis asmens higienos reikalavimų, tausoti turtą ir inventorių.

Taip pat prašoma nekviesti gydytojo į namus be būtino reikalo, o iškvietus laukti, kol gydytojas atvyks.

Pacientų prašoma atvirai ir smulkiai papasakoti gydytojui apie savo negalavimus bei gydymo metu vykdyti gydytojo nurodymus. Jei būtų laikomasi visų pareigų ir atsakingai naudojamasi visomis teisėmis, gydytojo ir paciento santykiai būtų geresni.

Įstatymai įpareigoja visus Lietuvos gyventojus rūpintis savo asmenine, savo nepilnamečių vaikų, įvaikių, globotinių, tėvų, senelių sveikata, nepažeisti kitų asmenų sveikatos teisių, nekenkti aplinkai, mokėti privalomojo sveikatos draudimo įmokas, kurias nustato Sveikatos draudimo įstatymas.

 


Nemokamai elektroninė knyga apie seksą, sekso pozas. Visiems užsiregistravus. Registracija knygai.

Komentarai

Skelbti naują komentarą

Šio laukelio turinys bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai

Daugiau informacijos apie teksto formatavimą

To prevent automated spam submissions leave this field empty.



Literatūra, forumas, komentarai

Be Sos03 leidimo draudžiama naudoti ir platinti www.Sos03.lt esančią tekstinę ir grafinę informaciją kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse. Autorių teisės priklauso Sos03, jeigu nenurodyta kitaip.

Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai